maanantai 5. toukokuuta 2014

Gdansk. Part II


Matkaraportti jatkuu.
Valokuvia on vaikka kuinka..

Piti kerrankin räpsiä vain täsmäiskuilla, muutamilla.
Mutta eihän näin kauniissa kaupungissa voinut olla kävelemättä koko ajan linssi räiskyen.

Talojen arkkitehtuuri oli niin kaunista.
Samantyylisiä, kauniita, joka puolella.
Kirkkoja välissä ja taas kauniita taloja.

Juur mietin ystäväni kanssa, että pidennetty hotelliviikonloppu Suomessa saattaa tulla kalliimmaksi kuin ulkomaanreissu.
Lentoliput ei ihan hirveesti päätä huimannu.
Menomatka oli huikeat 29e...
Siis lentäen.

Ja kun syöminen ainakin tässä kaupungissa oli suht halpaa niin...

Monelle olen jo sanonut, että unelmista totta.
Sillä lentoliput ei ainakaan maata kaada.

Ai niin.
Mä olen ollut senvertta vanhanaikanen, että vielä viime syksynä mulla ei todellakaan ole ollu älypuhelinta.
Lumiani sain sitten juur ennen joulua.
Ja sillä nää mun kaikki kuvat on sitte siitä asti tullu.
Täytyy sanoa, että oli hieno lähteä reissuun vain pienellä, litteällä puhelimella, jolla saa hyvinkin kelpoja kuvia.
Muokkausohjelmalla saa rajattua ja lisättyä mitä haluaa.
Toimii, eikö?


Kauniimpi graffiti.


Yksinkertaisesti ihan hirvittävän hurmaavaa ...



Vaikka olen täysin kesäihminen, en voinut olla miettimättä miltä juuri tämä kaupunki näyttäis jouluna.
Kun kevyet, pienet lumihiutaleet leijailis ja ...


Marian kirkon edessä.




Marian kirkko.



Marian kirkossa.



Näköalaravintolasta.
Kaupunki alla.

Ravintolasalissa oli kaksi eri puolta.
Toiselta puolelta näkyi Gdanskin satama ja toiselta puolelta, sillä minne me pyysimme päästä, näkyi koko Gdanskin keskusta.
Jumalattomat näkymät.
16 kerros...


Olin saanut vinkin näköalaravintolan huikeasta pippuripihvistä.
Kiitos Elina!
Se oli just niin hyvää kun vaan voi.
Paras pippuripihvi, ikänä!
Jälkkäriksi Armas otti vaniljajäätelöä kirsikkakastikkeella ja minä omenapiirakkaa.
Ja ne oli juuri niin hyviä kuin miltä ne näyttääkin.
Oi nam.





Itselleni ostin 2 paitaa.
Tässä toinen.

Samoja liikkeitä kuin Suomessa.
Tällaista huivia olin hakenut ja se tarttui mukaani, ah niin persoonattomasti, Gdanskin Vero Modasta.
Mutta kaunis on =)



Viimeisenä iltana menimme italialaiseen pizzeriaan.
Se sijaitsi Gdanskin rantaravintola kadulla.
Voin suositella, sitäkin.

Arki on ja pyörii jo täysillä.
Juuri siitä hetkestä kun saatiin auto kotipihaan parkkeerattua.
Mutta onneksi on muistot ja valokuvat.

Needless to say, sydämestä jäi pala tähän kaupunkiin <3


Ei kommentteja: