lauantai 20. huhtikuuta 2013

Naiseus.





Alkaa äärettömän pienestä naisesta muuten.

Synttärilahjaksi saadut huulikiillot on käytössä aina aamuisin hammaspesun jälkeen.
Kun on prinsessatahnalla ja prinsessaharjalla pesty, 
voi asettua peilin eteen ja sipasta huulikiiltoa.
Kävellä äidin luo huulet töröllään ja kysyä olenko kaunis?

Ja äiti vastaa.
No mitäpä muuta kuin maailman kaunein.
Oma Tyttöni.








Mutta tämän ja kahden viimeisen päivän tärkein asia.

Testien jälkeen mietein tätä kaksi kuukautta.
Nimittäin hiusväriä.

Olin jo päättänyt että jos tuomio on se, että seKIN jää menneisyyteen 
(KAIKEN MUUN ihanien, naisellisten tuotteiden JÄTTÄMISEN OHELLA, huoh) ,
ainoa vaihtoehto minulle on hiusten lyhyeksi leikkaaminen.

Siippa tuijotti epäuskoisena edellisenä iltana kun kerroin aikeistani leikata ihan lyhyeksi.
Totesin ettei sille ole vaihtoehtoja jos hiusten värjäys kielletään, kokonaan.

Lähes vitivaaleaa juuriväriä en kestä.
Tällä hetkellä kun hiukset ovat lapaluuhun asti oman värin kasvattaminen kestäisi, 
no en tiedä, vuosia??

Silloin ainoa vaihtoehto on kyniä hiukset aivan niin lyhyeksi kuin missä oma väri on.

Mutta, soitin minua hoitaneelle sairaanhoitajalle.
Kysyin häneltä neuvoa ja apua että miten tämä asia on minulla loppuelämän ajan?

Hän konsultoi sekä minua hoitanutta lääkäriä että kokeita tehneen kemistini kanssa
ja ette usko...

Hiustenvärjäys ON vielä sallittua!
Hiusväreissä hajusteaineita on niin vähän, 
(väriaineita on kylläkin sitäkin enemmän)
että jos kaikki perusaineet
eli
dödö, suihkusaippua, shampoo, hiustenhoitoaine, hiuslakka, päivävoide, kasvovesi, hammastahna, jne.
ovat kunnossa,  satunnainen hiustenvärjäys ei haittaa.

Naiseuteni sai hajustamattomien meikkien lisäksi jatkua.
Ainakin toistaiseksi.
JOS huomaan värjäyksen aikana tai sen jälkeen radikaaleja muutoksia ihossani, tietenkin asia muuttuu ja tämäkin kielletään.
Silloin edessä on se hiustenleikkaus...

Sen verran olen tästä niin iloinen ja niin helpottunut että olo tuntuu todellakin naiselta.

Vaikka ihanat hajustetut shampoot, lotionit, hajuvedet ynnä muut ovat sitten oikeasti lopullisesti historiaa minun kohdalta, meikeillä ja hiusvärillä saan pidettyä itseni tolkuissa.

Naisena.






Ei kommentteja: